DERFOR ER MORGENRUTINER SÅ VIKTIG

isalicious-isalicious1-blogg-blogger-blog-blogging-selfie-skjønnhet-mote-trend-mat-fokus-motivasjon-inspirasjon-frokost-morgenrutine-morgenrutiner-isalicious.blogg.no-toppblogger-helse-egg-forslag-inspo
Nevermind den fine fingeren i bakgrunnen😅

Heii♥

I dag vil jeg skrive litt om morgenrutiner. Jeg tenkte å dele litt forskjellige ideer til en morgen rutine som kanskje du liker og som kan være til nytte for deg. Hvorfor? Jo, fordi når man får faste morgen rutiner så ser plutselig hele dagen annerledes ut. Man får gjort så utrolig mye mer utover dagen og man blir mer produktiv.

I det siste har jeg fokusert på å ha en god morgen rutine. For meg er det veldig viktig. Jeg har alltid hatt en rutine egentlig som er å drikke vann, gå på badet, etter ta vitaminer og spise en god frokost når jeg står opp. Men i det siste har jeg fokusert ekstra på det å ha en god rutine hver dag. Det gjør for meg at jeg føler at dagen har mer mening og jeg føler meg faktisk mye bedre. Føler det gir meg mer energi og  føler meg mer motivert. Det er utrolig viktig å ha en bra start på dagen og litt struktur.

Poenget med å ha gode morgenrutiner i din hverdag er at du  skal bestemme hva som skal være viktig denne dagen. Ikke jobben din, sjefen, eller alle andre gjøremål. Du skal sette fokus og det må gjøres i stillhet. Om morgenen er hodet ofte mye klarere og du ser ting annerledes. Du har ikke fått masse forstyrrelser fra andre mennesker, tv, mobil, jobben og så videre.

Det tar ofte litt tid å komme inn i nye rutiner, men når man først gjør det så føles det så bra og man har følelsen av å oppnå noe. Man trenger ikke å gjøre så mye for å trenge å ha den følelsen. Bare det å for eksempel klare å drikke ett glass vann hver dag når man står opp for å bli mer hydrert etter en natts søvn kan gjøre en masse. Jeg selv føler meg mer hydrert og fresh med en gang så det har blitt en del av min faste rutine. Start sakte med en rutine og deretter når du klarer det så prøver du noe annet. Til slutt så har du en god rutine som passer til deg.

Rutinene vil glippe av og til, og det er helt ok. Men bare ikke gi opp ✨💕

 

GRUNNLAGET FOR EN GOD MORGEN RUTINE KAN BLANT ANNET VÆRE:

  • FORBERED DEG KVELDEN FØR
    Prøv å planlegge litt hvordan du vil at dagen skal starte.
  • FÅ NOK SØVN
    Det er så viktig å få nok søvn. Uansett hvor gode morgenrutiner du har, hjelper det lite dersom du ikke har hvilt ut skikkelig i løpet av natten. De fleste mennesker trenger mellom sju og ni timer søvn hver natt.
  • STÅ OPP TIDLIG
    Noe jeg selv sliter med da jeg IKKE er en morgen person. Elsker kvelden og å være sent oppe. Men om man er litt streng med seg selv og står opp til så å si samme tid hver dag så går det seg til etter hvert. Ett tips som funket for meg; Jeg begynte med en uke å stå opp la oss si kl 11 så neste uke kl 10 så fortsetter man til det klokkeslettet man vil stå opp. Nå er jeg nesten der jeg vil være og det funket for meg. Viktig å ikke presse seg til noe og heller ta det gradvis.
  • DRIKK ETT GLASS VANN
    Ett glass vann på morgenen er veldig viktig da du mister veske og blir dehydrert da du sover. Vann om morgenen øker utskillelsen av avfallsstoffer fra nattens rehabiliterende søvn. Som en ekstra renselse kan du drikke saften av en ½ sitron i litt lunkent vann, før du spiser frokost. Dette hjelper leveren å rense blodet og fordøyelsen settes i gang.
  • SPIS EN GOD FROKOST OG TA VITAMINER
    Frokost og vitaminer er veldig viktig for en god start på dagen. Om du ikke spiser en god frokost så vil energinivået ditt synke fort og det er jo ofte noe man ikke vil. Jeg selv tar alltid møllers tran og sana sol før jeg spiser. Drikker også ett glass med Biola da det er veldig godt for magen. Proteiner er også veldig viktig. Egg er veldig bra med masse proteiner, kanskje med en god skrive grov brød som inneholder fiber som også er viktig, litt tomater og cottage cheese. Eller kanskje havregrøt med banan og peanøttsmør som også er kjempe godt! Begge er bra alternativer! Nøtter som mandel og valnøtt burde man også få i seg.
  • HUDPLEIE OG TANNPUSS
    Det er kanskje ikke alle som har en god rutine på badet hver morgen, men det er viktig for å føle seg bedre og ta vare på seg selv. Dette er veldig viktig for meg! Man trenger ikke en veldig stor hudpleie rutine men kanskje i hvert fall å vaske fjeset hver dag og pusse tenner. Hva man ellers velger å gjøre er fra person til person.

ANDRE FORSLAG:

  • Les litt i en bok eller les nyhetene (om du har tid til det)
  • Planlegg dagen og sett mål for dagen
  • Re opp sengen
  • Rydd rommet
  • Drikk en god te
  • Dusj
  • Yoga, meditasjon eller trening (eller alle)
  • Hør på musikk
  • Vær takknemlig for noe hver dag
isalicious-isalicious1-blogg-blogger-blog-blogging-selfie-skjønnhet-mote-trend-mat-fokus-motivasjon-inspirasjon-frokost-morgenrutine-morgenrutiner-isalicious.blogg.no-toppblogger-helse-egg-forslag-inspo
En av mine favoritt frokoster; Tomat & Mozzarella, grov brødskive med 2 speilegg og halloumi. Ett glass med appelsin juice og kaffe latte med kanelkrydder 😍


Ha en super dag✨💕!!

Mine sosiale medier
Snapchat: HER
Instagram: HER

snapcode-isalicious-isalicious.blogg_.no-isalicious1-isalicio91-snapchat-instagram-addme

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg