Dagens frokost/lunsj

Hei 🙂

Skulle egentlig legge ut det innlegget her istad men så måtte jeg brått ut en tur og hjelpe moren min med litt ting.. Men tenkte ihvertfall jeg skulle dele denne frokost/lunsj ideen med dere. Veldig sunt og går ganske fort å lage om man er i farta! Hvis du har noen spørsmål legger jeg til kontakt info nederst i innlegget som vanlig.

Håper alle får en super dag videre!

Du trenger:

  • Egg
  • Melk (må ikke brukes)
  • Cherry tomater
  • Potet
  • Løk
  • Paprika krydder
  • Salt
  • Kvernet pepper (smaker best)
  • Hvitløkkrydder eller pulver
  • Paprika krydder
  • Avokado
  • Brød eller rundstykker

Først av alt setter jeg inn 1 rundstykke.

Deretter så begynner jeg med omelett røren:
Jeg blander 2 egg (kommer an på hvor mye du vil spise) med bitte litt melk. Jeg liker bruke melk så smaken blir litt mer mild og god. Jeg bruker ikke krydder i røren, men om man vil så gjør man jo det. Jeg pleier å bruke gressløk eller purre løk (men fant ut jeg ikke hadde det hjemme). Sååå etter jeg har rørt godt bruker jeg godt med smør i panna så ikke omeletten skal svi seg, man kan bruke olje også men jeg syntes smaken blir mye bedre med smør. Smak og behag! Jeg bruker ikke mye varme på komfyren i det hele tatt, jeg lar det stå til jeg ser det begynner å bli litt “tørt” så snur jeg omeletten. Så venter jeg igjen og etter det skal den være klar. By the way er ikke alltid lett å snu omeletten men øvelse gjør mester.

Så grønnsakene:
Først så kutter jeg 1 liten potet i “terninger” og steker til det blir gyldent. Jeg rører potetene hele tiden i kanskje 5 min. Jeg steker potet først for det trenger mer tid til å steke igjennom enn tomat.

Etter kutter jeg cherry tomater, putter det sammen med potetene og steker kanskje 3 min. Jeg pleier å bruke løk men hadde ikke det heller.. Imens potetene og tomatene steker så tilsetter jeg litt salt, pepper, paprika krydder og hvitløkpudder også.  Husk å røre ofte så det ikke svir seg! Da blir smaken ødelagt med en gang..

Her er ett bilde av alt krydder jeg bruker

Så etter jeg er ferdig med omeletten og grønnsakene pleier rundstykket å være klart. Da kutter jeg bare en avokado i 2 som jeg spiser ved siden av. Så var maten klar. Sunt og godt! Bon Appétit 🙂
 

Kontakt:
Instagram: Isalicious1
Snapchat: Isalicio91
Facebook: Isalicious1
 

Klem; Isalicious

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg