Tips; Middag ferdig på 1-2-3

enkeloppskrift-ferdigpå123-enkelmat-lettålage-amatøroppskrift-wok-asiatisk-asia-kina-japan-nudler-nuddelwok-soya-soyasaus-wokblanding-mat-middag-wokgrønnsaker-eggnudler-isalicious-bloggno-blogg-eggnoodles-eggnudler

Her kommer ett lite mat forslag fra meg, en middag som er ferdig på 1-2-3 som også er ganske rimelig og kjempe godt! Super enkelt og passer for de som; er i farten, ikke så flinke til å lage mat eller rett å slett ikke orker å lage noe. Det skjer jo av og til at man ikke orker å lage noe avansert mat, skjer meg iblant ihvertfall.. Er ikke så glad i å stå på kjøkkenet for å være helt ærlig. Men det må jo til. Jeg er VELDIG GLAD i mat så ikke missforstå meg, men foretrekker at noen lager for meg, haha😂. Skulle så gjerne hatt en privat kokk.. Kanskje en vakker dag😂🤷‍♀️..

Det er ikke det at jeg ikke liker å lage mat, bare ikke hveer dag. Blir litt kjedelig i lengden, mye annet jeg heller kunne brukt tiden min på. Så da blir det enkelt noen ganger. Men er jo sykt gøy når man først har lagd maten og det smaker bra da. Den følelsen!

De fleste vet vel om wok og hvordan man lager det men den her er på den simpleste måten. Hvis jeg har tid eller orker så fikser jeg grønnsakene selv bra bunnen (altså kutter freshe grønnsaker selv) og lager saus som selvfølgelig smaker best.

Du trenger:
– Soya saus
– Egg nudler (Santa Maria sin er best men en billigere variant er Eldorado sin som også er god)
– Wok Mix
– Bambusskudd
– Minimais
– Teriyaki wok saus
– Søt chilisaus

enkeloppskrift-ferdigpå123-enkelmat-lettålage-amatøroppskrift-wok-asiatisk-asia-kina-japan-nudler-nuddelwok-soya-soyasaus-wokblanding-mat-middag-wokgrønnsaker-eggnudler-isalicious-bloggno-blogg-eggnoodles-eggnudler

1. Først av alt så setter jeg på vann til koking og kutter opp kyllingen. Deretter når vannet har begynt koke og kyllingen er klar så steker jeg kyllingen imens nudlene koker. Da blir det det klart nesten samtidig. Nudlene skal koke i 4 min. Til krydring av kyllingen bruker jeg provence krydder som jeg egentlig bruker til det meste. Elsker provence krydder! Gir god smak i alt!

enkeloppskrift-ferdigpå123-enkelmat-lettålage-amatøroppskrift-wok-asiatisk-asia-kina-japan-nudler-nuddelwok-soya-soyasaus-wokblanding-mat-middag-wokgrønnsaker-eggnudler-isalicious-bloggno-blogg-eggnoodles-eggnudler

2. Vanligvis er jeg ferdig med kyllingen litt før nudlene er klare og da begynner jeg å steke wok mixen. Grønnsakene skal freses med litt olje i panna i ca 3-5 min, kommer an på hvordan du liker det. Jeg freser de vanligvis i 4 min.

enkeloppskrift-ferdigpå123-enkelmat-lettålage-amatøroppskrift-wok-asiatisk-asia-kina-japan-nudler-nuddelwok-soya-soyasaus-wokblanding-mat-middag-wokgrønnsaker-eggnudler-isalicious-bloggno-blogg-eggnoodles-eggnudler

3. Deretter tar jeg styrken på nesten det laveste, putter både minimais og bambusskuddene i grønnsakene. Det skal ikke freses bare varmes opp litt. Så heller jeg i hele teriyaki saus pakken, en del soyasaus og blander alt godt. Man trenger ikke så mye soyasaus for det er allerede i teriyaki sausen, bare jeg som er veldig glad i soya.. Jeg bruker også litt søt chilisaus. Da er grønnsakene klare!

enkeloppskrift-ferdigpå123-enkelmat-lettålage-amatøroppskrift-wok-asiatisk-asia-kina-japan-nudler-nuddelwok-soya-soyasaus-wokblanding-mat-middag-wokgrønnsaker-eggnudler-isalicious-bloggno-blogg-eggnoodles-eggnudler

4. Siste steg. Jeg tilsetter alltid litt smør og salt i nudlene imens de er varme, super godt og til slutt blander jeg alt godt sammen. “Simsalabim” – maten er klar! 👌

 

Ha en fin kveld 💕

2 kommentarer
    1. Fint at noen blogger om lette retter og, de fleste blogger bare om vanskelig ting å lage for de av oss som ikke kan så mye på kjøkkenet! Stå på! 👍🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg