Skjønnhet foran helse

Ok jeg kjenner jeg er såååå sykt lei av det coronavirus-shit greiene her! Jeg har lyst til å gå ut å gjøre ting igjen og leve som normalt.. Jeg har lyst å gå på butikken som normalt uten å være redd, gå ut å spise, dra å kikke litt i butikkene, gå på cafe, kino osv.. Jeg er DRITT lei..

Egentlig det som gjør meg mest sur er hvor lite seriøst folk tar dette! Jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli smittet eller smitte andre rundt meg. Går ikke i butikken med mindre det er noe super viktig og går alltid rett før det stenger når det ikke er så mange andre der. Altså enda ser jeg ingen andre som bruker hansker engang i butikkene.. Virker som folk tenker mer på utseende enn å bli syk? At de ikke tørr å ta på hansker eller maske? Skjønnhet foran helse?? Folk tar på alt og legger tilbake i butikkene og noen folk kommer nære meg – blir så pissed. Folk drar fortsatt på fester.. Er ikke måte på..

Syntes folk er så sykt hensynsløse og egoistiske.. Det er faktisk mange folk som tar dette veldig seriøst og gjør alt for å ikke bli smittet. Er så kjipt for oss seriøse når så mange ikke bryr seg. Selv om du kanskje ikke bryr deg eller blir syk så er det mange som har folk hjemme – eller som er i risikogruppen selv. Det er mange som er glad i foreldrene og besteforeldrene sine som kan dø. Mennesker kan DØ, kan folk seriøst ta det mer seriøst? For meg er alle like dyrebare – unge eller eldre.. Noen ligger på sykehuset nå å faktisk kjemper for livet sitt!! 

Jeg syntes også hele den her corona greia er super rart. Har sett en del på de franske nyhetene og der mener de at noen har satt ut viruset med vilje. Noen sier det er fordi det er for mange mennesker i verden. Altså kvitte seg med med mennesker på den måten? Eldre og svake? Fy faen, altså om det er sant.. For å si det sånn så  hadde jeg ikke blitt sjokkert, ingen ting sjokkerer meg lenger. Folk er så slemme og ondskapsfulle noen ganger!

Det der med hamstring er også så unødvendig! Altså chill folkens! Det er nok mat til alle (skulle ihvertfall vært det) selvom jeg forstår folk tenker og stresser mye med hva som kommer til å skje. Men utrolig irriterende hver gang jeg skal handle har de verken det ene eller andre. Nå er det tilmed utsolgt for gjær i alle butikkene i nærområdet og de får det ikke inn igjen før om ca 6 uker pga de må produsere mer🤦‍♀️. Tenk på alle de eldre som da ikke får handlet eller de som ikke har like stor mulighet til å dra i butikken når som helst.

Kan ikke alle bare seriøst bare gjøre som de skal??? Ikke gå på fester, hold deg hjemme, skal du i butikken bruk hansker, ikke ta på ting du ikke skal ha, hold deg unna andre, vask hender før og etter butikken. Er ikke så vanskelig?? Så kan vi alle snart leve som normalt igjen.. Respekter og ta hensyn til alle rundt deg.

 

– Hva er dine meninger og tanker rundt alt dette?
– Tar du hensyn?

 

Ha en fin helg og kveld 💕

12 kommentarer
    1. Det burde være mye strengere i Norge, jeg syntes vi burde ha det like strengt som i utlandet. Alle burde måtte være hjemme og ikke kan gå ut😡😡

    2. Det er jo selvsagt enkelte som gir blaffen, men slik jeg ser det, er det ikke her problemet ligger.. Som du beskriver her, er vi i ferd med å bli sprø alle mann, for ikke snakke om rimelig irritable, og stadig mer utolmodige mht å få en slutt på denne isolasjonen.
      Vi ofrer alle mye ved å leve slik vi gjør nå, og vi gjør vårt ytterste i å forhindre spredning nær bsagt alle mann. Men lunten begynner som sagt å bli temmelig kort, samtidig som det ikke bare er talløse pålegg og anmodninger, men mange av disse er også slik at ulike mennesker tolker de ulikt. På toppen av det hele, har det oppstått de reneste paradox blandt de etterhvert så mange pålegg.
      – Som følge av irritabiliteten og utolmodigheten, føler jeg nå at det som begynte som en skikkelig godhjertet dugnadsånd for fellesskapet, har utviklet seg til å bli ‘anything but’. Folk spionerer på hverandre, og anmelder hverandre ‘left, right & center’. Alle mener de yter mest, og ser kun de feil andre begår, mens de er blinde for sine egne. – Og feil i noens øyne, gjør vi alle, -og det grove feil oxo!
      Ex: – Det er ikke lov å dra på hytta, hvorpå det ihverksettes enorme ressurser på å ‘ta’ de som forbryter seg på dette. Om vi kaller angiverne for dette antihytte-folk, så er det i deres verden slik at friluft og natur skal besørges i nærområdet. Men da kommer en like ilsk gruppe angivere som raser over de som måtte passere før nærme, går to familier sammen, og – hold deg fast; for å ha for kort avstand mellom de parkerte bilene!..
      Videre hyler den ene gruppen mot hamstring, mens den andre hyler mot for hyppige besøk i butikken, osv, osv.
      Min anbefaling, er å rette fokuset på å unngå å pådra seg smitte. Vask hender som en gal, isoler deg, bruk så munnbind om så skal være, og dersom det alikevel skulle være noe reste-fokus igjen for naboen, så se heller etter hva vedkommende faktisk gjør kontra hvor det glipper. Men for min del, har jeg iallefall ikke ofret naboen et blikk, samtidig som jeg, ved å sørge for ikke å pådra meg smitten, sørger for å unngå spredning i samme slengen..

      Stay safe, -and sane! 🙂

    3. Jeg syntes alle burde være mye flinkere også helt klart man ser hvor useriøse norske er iforhold til andre land hvor de hver dag går med både hansker og masker. Syntes statsministeren burde ha mer å komme med i andre land folk får ikke komme inn i landet osv jeg tar dette veldig alvorlig. Går du aldri ut utom butikker?

    4. Gud så pen du æ😍 sorry eg måtte bare nevne d. Eg e heilt enig👍🏼 viktig at folka ta var på kverandre. Eg ska skaffe blogg neste uka og komme til å følg dæ.
      klem ho Mari

      1. Tusen takk <3
        Det er super viktig å ta ekstra vare på hverandre nå og alltid.
        Så hyggelig at du kommer til å følge meg videre og lykke til med bloggingen 🙂

      1. Hei du, nei det er jeg ikke. Går ut på turer i skog osv men holder meg ellers mye hjemme utenom når jeg må i matbutikken.

    5. Jeg tar detta super serr! Men skjønner du er frustrert for sett mange sjæl som ikke kunne brydd seg mindre. Syntes alle må stå sammen og ta rotta på det her!!
      Hilsen Kristoffer

    6. Så vacker, jag gillar din mening och jag håller med om att människor bör vara mer försiktig.Här i sverige är det väldigt illa, de vill att vi ska vara immuna så det är inga regler. Hatar det

    7. Jeg jobber på kiwi og vi har fått STRENG beskjed om å ikke bruke plasthansker, nettopp fordi det gir en falsk følelse av trygghet. Noe som gjør at man tar på mer/ bruker hanskene lenger. Vaske hendene OFTE med såpe og vann er tingen, og ikke ta seg i ansiktet/ munn/ nese osv.

      1. Men er jo det å vaske hende før man tar på hansker, mellom bytting og bytte ofte. Men forstår det ikke er så lett å gjøre det på jobb. Hver gang jeg handler vasker jeg hender først, så hansker, tar kun på det jeg skal ha i butikken, rører ikke fjeset og hiver hanskene med en gang jeg kommer meg hjem. Bruker nye hansker hver gang jeg går i matbutikken. Enkelt og greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg