TING Å GJØRE HVER MÅNED FOR Å VÆRE MER ORGANISERT

 

Begynnelsen av måneden er det perfekte tidspunktet for å prøve på nytt og være mer organisert. Det er så mange enkle ting du kan gjøre for deg selv for å forhindre unødvendig stress. Selv om du er en organisert person, kan du lære nye vaner som vil hjelpe deg å holde deg enda mer organisert! Dette er også en god ide å gjøre eller begynne med nå i corona tider da det ikke er så mye å ellers gjøre, da har man tid til å få gode vaner. Det er også lurt å være organisert da man har man alltid en plan eller mål for måneden.

I dette innlegget deler jeg 11 ting man kan gjøre i begynnelsen av hver måned for å fjerne det unødvendige stresset og organisere de tingene som betyr mest for deg:

 

1. SETT DEG SELV MÅL 🎯
I begynnelsen av hver måned åpner jeg planleggeren min og skriver ned målene mine (bruker også appene dere kan se lenger ned i innlegget). I slutten av hver måned ser jeg på planleggeren og reflekterer over hva som gikk bra og hva jeg vil endre. Jeg har funnet ut at det er mer sannsynlig at jeg oppnår alt på listen ved å ha månedlige mål. Både under en måned og over en måned blir så mye å forholde seg til så funnet ut av en måned er helt perfekt. Tidligere da jeg har satt meg et nyttårsforsetter så skjer det at jeg glemmer målet mitt mot slutten av året. En annen grunn til at jeg foretrekker månedlige mål er fordi du kan ha mindre mål og lettere å oppnå dem. Enten det er å lære en ny oppskrift eller å ha en date med partneren din, når du har kortere tid til å oppnå et mål er det mer sannsynlig at du legger til de mindre, men like viktige målene.

notatbok-planlegger-bok-oppskrifter-oppskriftbok-mineoppskrifter-planleggingsbok-kalender-todo-organisering-hvordanværemerorganisert-isalicious-blogger-tips-isalicious.blogg.no

Lag egen kokebok – HER  //  Notat/planleggings bok – HER

 

 

 

2. ORGANISER/SIKKERHETSKOPIER MOBIL BILDENE DINE 📱
For det første skal jeg innrømme at jeg har langt over 1000 bilder på telefonen min! Mens jeg skriver dette, minner jeg meg selv på om å gå gjennom alle bildene mine, slette de jeg ikke trenger og laste de andre opp på Google(smart valg, om du mister mobilen og ikke har sikkerhetskopiert de mister du alt. Opplevd det, utrolig kjipt). Du kan også bruke andre steder som Cloud, Dropbox, iCloud og finnes mange andre. Søk deg opp. Da du har lastet opp bildene ett trygt sted så kan du slette bildene fra telefonen for å spare plass og ha ro i å vite at minnene dine er på et trygt sted. Hvis det er bilder som betyr mye for deg anbefaler jeg å kjøpe en minnebrikke, jeg gjør dette med mine viktigste bilder.

Jeg selv bruker denne til bildene mine med 64 GB som du kan finne: HER

 

 

 

3. RYDD I VESKEN DIN (VESKENE DINE) 👜
Jeg bruker alltid mange forskjellige vesker og om jeg ikke gjør det engang så trengs den alltids en rens i slutten av måneden! Mot slutten av måneden kan jeg finne gamle kvitteringer som jeg har beholdt i tilfelle(gjør alltid det), papir, noen ganger sminke jeg har glemt å legge tilbake og andre ting. Å rydde vesken i begynnelsen av måneden er en god vane å begynne å gjøre for å kvitte seg med rot du ikke trenger.

 

 

4. LAG PLANER MED VENNER OG FAMILIE (VIKTIG) 💕
De fleste er ofte opptatt, derfor må man noen ganger planlegge på forhånd for å finne tid til å se venner og familie. Familie er jo noe av det viktigste så man burde klare å sette av tid til dem. Bruk begynnelsen av måneden til å nå ut til dine kjære og planlegg eksempel middag, går turer eller filmkvelder. Dette er smart om du vil unngå planer i siste øyeblikk og være mer sikker på at planene faktisk skjer! Du må heller ikke glemme familien du bor sammen med. Selv om du ser dem hver dag, planlegg aktiviteter og morsomme ting å gjøre sammen.

 

 

5. PLANLEGG AVTALER 📅
Gjennomgå kalenderen i begynnelsen av måneden og planlegg avtaler for å sikre at du får den tiden og datoen som passer best for deg. Ønsker du å fikse håret ditt? Trenger du en tannlege sjekk? Vil du unne deg en massasje? Få avtalene booket og skrevet ned så vil du føle deg superorganisert og produktiv!

Tips: Når jeg planlegger kalenderen min, liker jeg å legge alle oppgavene, avtalene og arrangementene mine inn i kalenderen. Ved å gjøre dette kan jeg tydelig se hvordan dagene mine ser ut og jeg kaster ikke bort tid på ting som ikke er viktig for meg. Jeg bruker appene To Do og Google kalender for å holde meg organisert.

todo-todomicrosoft-google-googlecalendar-googlekalender-isalicious.blogg.no-isalicious-planlegger

 

 

 

6. SPA DAG 💆‍♀️
Egenpleie er utrolig viktig og alle har tid til en dag til å unne seg selv det. Man burde i hvert fall ha det! Det gjør godt for både kropp og sjel. Jeg selv har 2 ganger i uken hvor jeg har spa kveld. Da tenner jeg stearinlys, går i dusjen eller badekaret, skrubber kroppen, tar hårmaske, shaver om det trengs, skrubber fjeset og tar ansiktsmaske. Jeg prøver også å ta fotbad så ofte som mulig. Jeg føler meg så bra etterpå, utrolig hva det gjør. Alle burde ta tid til seg selv. Kroppen din er så viktig.

isalicious-isalicious1-isalicious.blogg.no-spakveld-hjemmespa-anbefaler-tipser-tips-maske-skrubb-

1. HER  //  2. HER  //  3. HER  //  4. HER  //  5. HER  //  6. HER  //  7. HER

 

 

 

7. SIKKERHETSKOPIER DATAMASKINEN 💻
Super viktig! Som jeg skrev i punkt 2 om å organisere bildene på mobilen og sikkerhetskopiere de så er datamaskinen vel så viktig, kanskje mer viktig for noen. Det er viktig at du sikkerhetskopiere alt! Dokumenter og bilder. UTROLIG KJIPT å miste viktige dokumenter og bilder. Her anbefaler jeg igjen minnebrikke eller invester i en god ekstern harddisk. Du kan også bruke OneDrive og Dropbox. Det er en god vane å gjøre dette hver måned og man slipper å stresse med å miste viktige ting.

 

 

 

8. DYPRENGJØRING AV HJEMMET 🧼
Gi hjemmet ditt en dyp rengjøring i begynnelsen av hver måned!

Hjemmet ditt: Begynn med å kanskje gå grundig igjennom klesskapet ditt, kjøkkenet eller hva enn det måtte være en dag og neste dag kan du vaske hele hjemmet. Bruk såper med god duft og kanskje tenn noen duftlys. Ta en grundig rengjøring utover 2 dager så du slipper å slite deg ut. Husk også å vaske og brette klær.

Klesskapet: Jeg anbefaler virkelig å ta seg tid til å gå igjennom alle klær og gamle klær ofte! Man finner alltid noe som kan enten gis bort til noen som kanskje trenger det mer enn deg eller selge det.

Organiser arbeidsområdet ditt: Arbeidsområdet ditt skal inspirere deg og motivere deg. Ikke la arbeidsplassen din bli rotete med uønskede gjenstander. Organiser arbeidet stedet ditt og gjør livet lettere for deg selv. Kanskje ha noen koselige familiebilder, duftlys, inspirerende sitater eller noe personlig som motiverer deg og får deg til å jobbe bedre.

naturlighusvasksåpe-naturligsåpe-vegansksåpe-veganskhusvasksåpe-tipser-råder-isalicious.blogg.no-isalicious-blogg-ryddig-ryddetips-organisert-blisuperorganisert-durancesåpe-durance-Disse to husvask såpene er helt naturlige og lukter så godt! HER  //  HER

 

 

 

9. BUDSJETT FOR MÅNEDEN 💵
Begynnelsen av måneden er en flott tid å sette budsjett for den kommende måneden. Du kan planlegge hvor mye du skal bruke på dagligvarer, deg selv osv. Med de resterende pengene dine kan du finne ut hvor mye du vil spare og hvor mye du vil bruke. Om du vil spare anbefaler jeg en sparekonto du ikke kan røre eller en konto du må betale gebyr om du rører den(da frister det ikke så mye). Du kan snakke med banken din om du ønsker dette.

 

 

 

10. VELG EN BOK Å LESE 📚
Jeg elsker å kunne ha tid til å sette meg ned å lese en god bok. Derfor er det også godt å planlegge hver måned så man setter seg av tid til å faktisk gjøre det. Det er en super måte å få slappet av litt og gå i inn sitt eget univers.

 

 

 

11. RENGJØR KJØLESKAPET 🗄
Hold deg superorganisert i begynnelsen av hver måned ved å rydde ut kjøleskapet. Fjern alle ting som er utløpt, sorter og vask kjøleskapet. Ved å gjøre dette får du en god ide om hva du trenger og du vil kunne planlegge måltidene dine mer effektivt ved hjelp av det du allerede har.

 

Ha en fin kveld 💕

Mine sosiale medier
Snapchat: HER
Instagram: HER

snapcode-isalicious-isalicious.blogg_.no-isalicious1-isalicio91-snapchat-instagram-addme

4 kommentarer
    1. Supert innlegg, stå på!! Bra å se noen som har utseende og samtidig ikke er en kjedelig rosa blogger
      Stor klem. Igjen. Stå. På!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg